Täysin uusi liikuntamuoto vihdoin Suomessa!

 

 

Mitä Aerial Yoga on?

Aerial Yoga eli “ilmajooga” on maailmalla suhteellisen uusi laji ja sen ensimmäiset tunnit ovat pidetty New Yorkissa vasta vuonna 2006. Ilmajooga yhdistää perinteisen joogaharjoittelun ilma-akrobatiaan, luoden monipuolisen kuntoharjoittelun koko keholle. Ilmajoogassa käytetään apuvälineenä vyötärön korkeudella olevaa kangaslenkkiä eli hammockia. Katosta kiinnitetyn pitkän kangaslenkin avulla voidaan tukea kehon paino, ja tehdä siten useita vaativiakin liikkeitä turvallisesti ja rauhallisesti. Vertical Clubin myötä Aerial Yogaa eli Ilmajoogaa voi vihdoin harrastaa myös Helsingissä.

Ilmajoogan avulla voit kiinteyttää ja vahvistaa lihaksia, sekä lisätä venyvyyttä. Ilmajooga voi sopia lievien selkävaivojen hoitamiseen – tule ja kokeile!

 

Sopiiko Aerial Yoga minulle?

Aerial Yoga eli Ilmajooga sopii kaikille liikunnasta kiinnostuneille ja sitä voi harrastaa turvallisesti myös alkuraskauden aikana. Ilmajooga kehittää tehokkaasti keskivartalon lihaksia ja kehonhallintaa sekä parantaa venyvyyttä. Ilmajooga venyttää ja avaa selän ja hartiaseudun lihasjäykkyystiloja. Voit aloittaa harrastaminen milloin tahansa Aerial Yoga Intro -tunnilta! Mikäli sinulla on sydänongelmia, konsultoi lääkäriäsi ennen tunnille tuloa.

 

Mitä varusteita tarvitsen Aerial Yoga-tunnille?

Erikoisvarusteita ei tällä tunnilla vaadita. Pukeudu kuitenkin vähintään polvitaipeet peittäviin joustaviin housuihin sekä urheiluun sopivaan pitkähihaiseen paitaan joka peittää kainalot. Älä unohda hikipyyhettä ja juomapulloa! Voit käyttää tunnilla sukkia tai olla paljain jaloin. Kaikki korut ja  terävät yksityiskohdat vaatteissa ovat ehdottomasti kiellettyjä tunneilla kankaiden repeytymisvaaran vuoksi!

 

Aerial Yoga-tuntivalikoima:

Noudatamme tunneillamme Rebekah Leachin (USA) kehittämää Aerial Yoga-metodologiaa. Jotta voimme taata henkilökohtaisen ja laadukkaan ohjauksen sekä rauhallisen tunnelman, Aerial Yoga -tuntiemme asiakaspaikat on rajattu kahdeksaan. Varaa oma Aerial Yoga-tuntisi varausjärjestelmästämme jo tänään! Sopivan tasoisia tunteja löydät seuraamalla värikoodeja:

Aerial Yoga Intro: Suosittelemme tätä tuntia kaikille Aerial Yogaa ensi kertaa kokeileville! Soveltuu myös alkuraskauden aikana. Ei edellytä aikaisempaa kokemusta joogasta tai akrobatiasta. Tunnilla käydään läpi Aerial Yogan taustaa, turvallisen harjoittelun perusteita, tutustutaan kankaan käyttöön osana treeniä sekä harjoitellaan helppoja perusliikkeitä. Ei sisällä inversioita (liikkeitä, joissa pää ylösalaisin) eikä käsilläseisontaa vaativia liikkeitä. Tunnin kesto 60min.

 Aerial Yoga Pehmeä: Tunti sopii hyvin aloittelijoille, vasta-alkajille sekä vähän liikkuneille. Soveltuu myös alkuraskauden aikana. Tunnilla käydään läpi Aerial Yogan helppoja perusliikkeitä ja -asentoja. Tunti on palauttava, eikä sisällä tunti voimaosuutta. Sisältää muutamia helppoja inversioliikkeitä. Tunnin kesto 60min. 

Aerial Yoga Lempeä: Tunti sopii hyvin aloittelijoille, vasta-alkajille sekä vähän liikkuneille. Soveltuu myös alkuraskauden aikana. Tunnilla käydään läpi Aerial Yogan helppoja perusliikkeitä ja -asentoja. Ei käsilläseisontaa vaativia liikkeitä. Sisältää muutamia helppoja inversioliikkeitä. Tunnin kesto 60min.

 Aerial Yoga Sulava: Mikäli olet jo harrastanut joogaa, akrobatiaa tai muita kehonhallintaa vaativia lajeja, suosittelemme sinulle tätä tuntia. Sopii myös säännöllisesti Lempeä-tunnilla käyneille asiakkaille, jotka kaipaavat uutta haastetta ilmajoogaharjoitukseensa. Tällä jatkotason ilmajoogatunnilla virtaavat sarjat jatkuvat myös ilmassa tehtäviin liikkeisiin. Flow säilyy koko tunnin ajan. Tunnin kesto 60min.

 Aerial Yoga Näppärä: : Mikäli olet jo harrastanut joogaa, akrobatiaa tai muita kehonhallintaa vaativia lajeja, suosittelemme sinulle tätä tuntia. Sopii myös säännöllisesti Lempeä-tunnilla käyneille asiakkaille, jotka kaipaavat uutta haastetta ilmajoogaharjoitukseensa. Tällä jatkotason ilmajoogatunnilla harjoitellaan astetta haastavampia variaatioita liikkeistä, kuten käsilläseisontoja, inversioliikkeitä sekä muita liikkeitä, joissa vaaditaan hyvää kehonhallintaa, voimaa sekä venyvyyttä. Tunnin kesto 60min.

 

Lisätietoja: email address