Lisää voimaa, notkeutta ja kehonhallintaa venyttely- ja lihaskuntotunnellaimme! Nämä tunnit tarjoavat sinulle tehokasta treeniä koko kropalle.

Varaa tunneille mukavat ja joustavat liikuntavaatteet. Pitkähihainen paita ja/tai housut auttavat lihaksia säilyttämään lämmön, mikä helpottaa venyttelytunneilla. Älä unohda juomapulloa ja hikipyyhettä!

  • VOIMA-lihaskuntotunti: Tehokas lihaskuntotreeni koko vartalolle helppoja perusliikkeitä käyttäen. Sisältää alkulämmittelyn, sykkeenkohotusosion sekä loppuverryttelyn. Tunnin teema vaihtelee hieman ohjaajasta riippuen. Tunti voidaan toteuttaa esim. kiertoharjoitteluperiaattella tai erilaisilla pariharjoituksilla. Voit halutessasi käyttää tunnin aikana sisäliikuntajalkineita. Hikitakuu, sopii kaikille! Tunnin kesto 60min.
  • Lattia-akro Alkeet: Alkeistason lattia-akrobatian tunti. Opi kuperkeikat, kärrynpyörät ja muut lattialla tehtävät akrobaattiset liikkeet turvallisesti! Kesto 60min.
  • Handstands Alkeet: Käsinseisonnan alkeistason tunti. Kesto 60min.
  • Lattia-akro Jatko: Jatkotason lattia-akrobatian tunti. Tunnilla jatketaan haastavimpiin lattia-akrobaattisiin liikkeisiin ja varioidaan jo opittua. Vaatii voimaa ja venyvyyttä sekä kehonhallintaa. Kesto 60min.
  • Handstands Jatko: Käsinseisonnan jatkotason tunti. Kesto 60min.
  • Venyttely 60min: Tunnilla venytellään kaikki kehon suuret lihakset pitkäkestoisten venytyksien avulla. Sisältää alkulämmittelyn. Rentouttavaa ja restoratiivista harjoitusta koko kropalle. Tunnilla voidaan välillä käyttää pienvälineitä apuna venytysliikkeissä. Sopii kaikille! Tunnin kesto 60min.
  • Aerial Stretching: Tehokas mutta turvallinen syvävenyttelytunti kangaslenkkiä (hammock) apuna käyttäen. Tunti soveltuu kaikille, jotka haluavat lisätä koko kehon notkeutta. Erinomainen tunti kehonhuoltoon! Ei temppuja! Tunnin aikana venytellään kaikki suuret lihasryhmät läpi erilaisin staattisin ja dynaamisin venytysliikkein. Apuna voidaan käyttää myös joogablokkeja, palloja ja jumppakuminauhoja, tunnin teemasta riippuen. Tunnin kesto 60min. 
  

Lisätietoa kehonhuollosta ja tankotanssin kuormittavuudesta: Tankotanssia turvallisesti – kehonhuoltovinkit tankoilijoille

 Miia Rytkönen

Lisätietoja: email address