Lisää voimaa, notkeutta ja kehonhallintaa venyttely- ja lihaskuntotunnellaimme! Nämä tunnit tarjoavat sinulle tehokasta treeniä koko kropalle.

Varaa tunneille mukavat ja joustavat liikuntavaatteet. Pitkähihainen paita ja/tai housut auttavat lihaksia säilyttämään lämmön, mikä helpottaa venyttelytunneilla. Älä unohda juomapulloa ja hikipyyhettä!

  • Power Workout: Tehokas lihaskuntotreeni koko vartalolle helppoja perusliikkeitä käyttäen. Sisältää alkulämmittelyn, sykkeenkohotusosion sekä loppuverryttelyn. Tunnin teema vaihtelee hieman ohjaajasta riippuen. Tunti voidaan toteuttaa esim. kiertoharjoitteluperiaattella tai erilaisilla pariharjoituksilla. Voit halutessasi käyttää tunnin aikana sisäliikuntajalkineita. Hikitakuu, sopii kaikille! Tunnin kesto 60 min.
  • Acro 1: Alkeistason lattia-akrobatian tunti. Opi kuperkeikat, kärrynpyörät ja muut lattialla tehtävät akrobaattiset liikkeet turvallisesti! Kesto 60min.
  • Handstands 1: Käsinseisonnan alkeistason tunti. Kesto 60 min.
  • Acro 2: Jatkotason lattia-akrobatian tunti. Tunnilla jatketaan haastavampiin lattia-akrobaattisiin liikkeisiin ja varioidaan jo opittua. Vaatii voimaa ja venyvyyttä sekä kehonhallintaa. Kesto 60min.
  • Handstands 2: Käsinseisonnan jatkotason tunti. Kesto 60 min.
  • Stretching: Tunnilla venytellään kaikki kehon suuret lihakset pitkäkestoisten venytyksien avulla. Sisältää alkulämmittelyn. Rentouttavaa ja restoratiivista harjoitusta koko kropalle. Tunnilla voidaan välillä käyttää pienvälineitä, kuten joogablokkeja ja jumppakuminauhoja, apuna venytysliikkeissä. Sopii kaikille! Tunnin kesto 60 min.
  • Aerial Stretching: Tehokas mutta turvallinen syvävenyttelytunti kangaslenkkiä (hammock) apuna käyttäen. Tunti soveltuu kaikille, jotka haluavat lisätä koko kehon notkeutta ja liikkuvuutta. Erinomainen tunti kehonhuoltoon! Ei temppuja! Tunnin aikana venytellään kaikki suuret lihasryhmät läpi erilaisin staattisin ja dynaamisin venytysliikkein. Apuna voidaan käyttää myös joogablokkeja, palloja ja jumppakuminauhoja, tunnin teemasta riippuen. Tunnin kesto 60 min. 
  

Lisätietoa kehonhuollosta ja tankotanssin kuormittavuudesta: Tankotanssia turvallisesti – kehonhuoltovinkit tankoilijoille

 Miia Rytkönen

Lisätietoja: email address