Tasapainoinen ilma-akrobatialukkari koostuu lajitreenien lisäksi monipuolisesta oheisharjoittelusta: Lisää voimaa, liikkuvuutta ja kehonhallintaa venyttely- ja lihaskuntotunnellaimme! Nämä tunnit tarjoavat sinulle tehokasta treeniä koko kropalle. Huolla ja vahvista kehoa turvallisesti ja hauskasti.

Varaa tunneille mukavat ja joustavat liikuntavaatteet. Pitkähihainen paita ja/tai housut auttavat lihaksia säilyttämään lämmön, mikä helpottaa venyttelytunneilla. Älä unohda juomapulloa ja hikipyyhettä!

Paranna lihas- ja aerobista kuntoasi sekä huolla kehoasi näillä tunneilla:

  • Power Workout: Tehokas lihaskuntotreeni koko vartalolle helppoja perusliikkeitä käyttäen. Sisältää alkulämmittelyn, sykkeenkohotusosion sekä loppuverryttelyn. Tunnin teema vaihtelee hieman ohjaajasta riippuen. Tunti voidaan toteuttaa esim. kiertoharjoitteluperiaattella tai erilaisilla pariharjoituksilla. Voit halutessasi käyttää tunnin aikana sisäliikuntajalkineita. Hikitakuu, sopii kaikille! Tunnin kesto 60 min. HUOM! Ei tarjonnassa kesällä 2018. Löydät vastaavan tunnin lukujärjestyksestä nimellä Summer Fit!
  • Pole Party: Syksyn 2018 uutuustunti! Hikijumppa ei ole koskaan ollut näin hauskaa: Tällä 60 minuutin mittaisella tunnilla rakennetaan lyhyitä tanssillisia koreografioita, joita jorataan zumbamaisesti sykkeet katossa, tangon kanssa ja ilman. Tunnilla keskitytään ilma-akrotreeneissä herkästi sivurooliin jäävään aerobisen kunnon kehittämiseen. Tunti sopii kaikentasoisille tankoilijoille. Huom! Tunti ei sisällä tankotekniikan harjoittelua.
  • Functional Training: Syksyn 2018 uutuustunti! Tällä tunnilla tehdään harjoitteita, jotka antavat valmiuksia tankotanssi- ja sirkustreeneihin. Tunti on suunniteltu huomioiden lajien vaatimukset ja erityispiirteet. Tunnilla sekä vahvistetaan että huolletaan kehoa. Erinomainen oheistreeni kaikille ilma-akrobaateille! Tunnin taso on avoin, ja se sopii kaikentasoisille liikkujille! Tunnin kesto on 60 min.

 

Kehitä koordinaatiotasi ja kehonhallintaasi näillä tunneilla:

  • Handstands & Acro 1: Alkeistason lattia-akrobatia- ja käsinseisontatunti. Opi kuperkeikat, kärrynpyörät, käsinseisonta ja muut lattialla tehtävät akrobaattiset liikkeet turvallisesti! Tunnin alkupuolella keskitytään lattia-akrobatiaan ja loppupuolella käsinseisontaan. Ei lähtötasovaatimuksia! Kesto 60 min.
  • Handstands & Acro 2: Jatkotason lattia-akrobatia- ja käsinseisontatunti. Tunnilla jatketaan haastavampiin lattia-akrobaattisiin liikkeisiin ja varioidaan jo opittua. Tunnin alkupuolella keskitytään lattia-akrobatiaan ja loppupuolella käsinseisontaan. Vaatii jo jonkin verran voimaa, liikkuvuutta sekä kehonhallintaa. Jatkotason tunti sopii sinulle, jos uskallat jo siirtää painoa käsien varaan ja kääntyä ylösalaisin. Kesto 60 min.

 

Lisää liikkuvuutta näiltä tunneilta:

  • Stretching: Tunnilla venytellään kaikki kehon suuret lihakset pitkäkestoisten venytyksien avulla. Sisältää alkulämmittelyn. Rentouttavaa ja restoratiivista harjoitusta koko kropalle. Tunnilla voidaan välillä käyttää pienvälineitä, kuten joogablokkeja ja jumppakuminauhoja, apuna venytysliikkeissä. Sopii kaikille! Tunnin kesto 60 min. HUOM! Ei tarjonnassa kesällä 2018.
  • Aerial Stretching: Tehokas mutta turvallinen syvävenyttelytunti kangaslenkkiä (hammock) apuna käyttäen. Tunti soveltuu kaikille, jotka haluavat lisätä koko kehon liikkuvuutta. Ei temppuja! Tunnin aikana venytellään kaikki suuret lihasryhmät läpi erilaisin staattisin ja dynaamisin venytysliikkein. Apuna voidaan tunnin teemasta riippuen käyttää myös joogablokkeja, palloja tai jumppakuminauhoja. Tunnin kesto 60 min.
  

 

Lisätietoa kehonhuollosta ja tankotanssin kuormittavuudesta: Tankotanssia turvallisesti – kehonhuoltovinkit tankoilijoille

 Miia Rytkönen

Lisätietoja: email address