Miia RytkönenTasapainoinen ilma-akrobatialukkari koostuu lajitreenien lisäksi monipuolisesta oheisharjoittelusta: Lisää voimaa, liikkuvuutta ja kehonhallintaa venyttely- ja lihaskuntotunnellaimme! Nämä tunnit tarjoavat sinulle tehokasta treeniä koko kropalle. Huolla ja vahvista kehoa turvallisesti ja hauskasti.

Varaa tunneille mukavat ja joustavat liikuntavaatteet. Pitkähihainen paita ja/tai housut auttavat lihaksia säilyttämään lämmön, mikä helpottaa venyttelytunneilla. Älä unohda juomapulloa ja hikipyyhettä!

Suurin osa oheistunneistamme sopii kaikentasoisille liikkujille: Suosittelemmekin niitä ihan kaikille vasta-alkajista ammattilaisiin!

Lisätietoa kehonhuollosta ja tankotanssin kuormittavuudesta: Tankotanssia turvallisesti – kehonhuoltovinkit tankoilijoille.


Kehitä koordinaatiotasi ja kehonhallintaasi näillä tunneilla:

Handstands & Acro (Open Level): Kaikentasoisille treenaajille soveltuva lattia-akrobatian ja käsinseisonnan tunti. Tunnilla harjoitellaan lattia-akrobatian liikkeitä (kuten kärrynpyörät, kuperkeikat) sekä käsinseisontatekniikkaa. Tunnilla pääset kehittämään lajityypillistä voimaa sekä venyvyyttä.

Tunnin kesto: 60 min.

Acro (Open Level): Kaikentasoisille treenaajille soveltuva lattia-akrobatiatunti. Tunnilla harjoitellaan lattia-akrobatian liikkeitä (kuten kärrynpyörät, kuperkeikat) jokaisen omalla tasolla. Tunnilla pääset kehittämään lajityypillistä voimaa sekä venyvyyttä. 

Tunnin kesto: 60 min.


Lisää liikkuvuutta näiltä tunneilta:

Aerial Stretching: Tehokas mutta turvallinen syvävenyttelytunti kangaslenkkiä (hammock) apuna käyttäen. “Ilmavenyttely” soveltuu kaikille, jotka haluavat lisätä koko kehon liikkuvuutta. Hammock on erinomainen väline myös kehonhuoltoon! Ohjaajasta ja kerrasta riippuen tunnilla voidaan keskittyä joko liikkuvuuden lisäämiseen tai kehonhuoltoon.

Aerial Stretching -tunnin aikana pyritään venyttelemään kaikki suuret lihasryhmät läpi erilaisin staattisin ja dynaamisin venytysliikkein. Tunnin painotus ja teema voivat vaihdella. Kankaan lisäksi apuna voidaan käyttää myös esim. joogablokkeja ja tennispalloja.

Huom! Tunti ei sisällä joogaharjoitusta.

Vaatteet: pitkät, joustavat housut/leggingsit, yläosana paita joka peittää kainalot. Ei koruja tai jalkineita!

Tunnin kesto: 60 min.