Miia RytkönenTasapainoinen ilma-akrobatialukkari koostuu lajitreenien lisäksi monipuolisesta oheisharjoittelusta: Lisää voimaa, liikkuvuutta ja kehonhallintaa venyttely- ja lihaskuntotunnellaimme! Nämä tunnit tarjoavat sinulle tehokasta treeniä koko kropalle. Huolla ja vahvista kehoa turvallisesti ja hauskasti.

Varaa tunneille mukavat ja joustavat liikuntavaatteet. Pitkähihainen paita ja/tai housut auttavat lihaksia säilyttämään lämmön, mikä helpottaa venyttelytunneilla. Älä unohda juomapulloa ja hikipyyhettä!

Suurin osa oheistunneistamme sopii kaikentasoisille liikkujille: Suosittelemmekin niitä ihan kaikille vasta-alkajista ammattilaisiin!

Lisätietoa kehonhuollosta ja tankotanssin kuormittavuudesta: Tankotanssia turvallisesti – kehonhuoltovinkit tankoilijoille.


Paranna lihas- ja aerobista kuntoasi sekä huolla kehoasi näillä tunneilla:

Power Workout: Tehokas lihaskuntotreeni koko vartalolle helppoja perusliikkeitä käyttäen. Sisältää alkulämmittelyn, sykkeenkohotusosion sekä loppuverryttelyn. Tunnin teema ja tyyli vaihtelee hieman ohjaajasta riippuen. Tunti voidaan toteuttaa esim. kiertoharjoitteluna tai erilaisilla pariharjoituksilla. Voit halutessasi käyttää tunnin aikana sisäliikuntajalkineita. Hikitakuu, sopii kaikille!

Tunnin kesto: 60 min.

Pole Party: Hikijumppa ei ole koskaan ollut näin hauskaa: Tällä tunnilla rakennetaan lyhyitä tanssillisia koreografioita, joita jorataan zumbamaisesti sykkeet katossa, tangon kanssa ja ilman. Tunnilla keskitytään ilma-akrotreeneissä herkästi sivurooliin jäävään aerobisen kunnon kehittämiseen. Tunti sopii kaikentasoisille tankoilijoille.

Huom! Tunti ei sisällä tankotekniikan harjoittelua.

Tunnin kesto: 60 min.

Functional Training: Tällä tunnilla tehdään harjoitteita, jotka antavat valmiuksia tankotanssi- ja sirkustreeneihin. Tunti on suunniteltu huomioiden lajien vaatimukset ja erityispiirteet. Tunnilla sekä vahvistetaan että huolletaan kehoa. Erinomainen oheistreeni kaikille ilma-akrobaateille! Tunnin taso on avoin, ja se sopii kaikentasoisille liikkujille!

Tunnin kesto: 60 min.

Huom! Yllä olevat tunnit ovat kesätauolla (kesä 2019).


Kehitä koordinaatiotasi ja kehonhallintaasi näillä tunneilla:

Handstands & Acro 1: Alkeistason lattia-akrobatia- ja käsinseisontatunti. Opi kuperkeikat, kärrynpyörät, käsinseisonta ja muut lattialla tehtävät akrobaattiset liikkeet turvallisesti! Tunnin alkupuolella keskitytään lattia-akrobatiaan ja loppupuolella käsinseisontaan. Ei lähtötasovaatimuksia!

Tunnin kesto: 60 min.

Handstands & Acro 2: Jatkotason lattia-akrobatia- ja käsinseisontatunti. Tunnilla jatketaan haastavampiin lattia-akrobaattisiin liikkeisiin ja varioidaan jo opittua. Tunnin alkupuolella keskitytään lattia-akrobatiaan ja loppupuolella käsinseisontaan. Vaatii jo jonkin verran voimaa, liikkuvuutta sekä kehonhallintaa. Jatkotason tunti sopii sinulle, jos uskallat jo siirtää painoa käsien varaan ja kääntyä ylösalaisin.

Tunnin kesto: 60 min.


Lisää liikkuvuutta näiltä tunneilta:

Stretching: Tunnilla venytellään kaikki kehon suuret lihakset pitkäkestoisten venytyksien avulla. Sisältää alkulämmittelyn. Rentouttavaa ja restoratiivista harjoitusta koko kropalle. Tunnilla voidaan välillä käyttää pienvälineitä, kuten joogablokkeja ja jumppakuminauhoja, apuna venytysliikkeissä. Sopii kaikille!

Tunnin kesto: 60 min.

Huom! Kesätauolla (kesä 2019).

Aerial Stretching: Tehokas mutta turvallinen syvävenyttelytunti kangaslenkkiä (hammock) apuna käyttäen. “Ilmavenyttely” soveltuu kaikille, jotka haluavat lisätä koko kehon liikkuvuutta. Hammock on erinomainen väline myös kehonhuoltoon! Ohjaajasta ja kerrasta riippuen tunnilla voidaan keskittyä joko liikkuvuuden lisäämiseen tai kehonhuoltoon.

Aerial Stretching -tunnin aikana pyritään venyttelemään kaikki suuret lihasryhmät läpi erilaisin staattisin ja dynaamisin venytysliikkein. Tunnin painotus ja teema voivat vaihdella. Kankaan lisäksi apuna voidaan käyttää myös esim. joogablokkeja ja tennispalloja.

Huom! Tunti ei sisällä joogaharjoitusta.

Vaatteet: pitkät, joustavat housut/leggingsit, yläosana paita joka peittää kainalot. Ei koruja tai jalkineita!

Tunnin kesto: 60 min.