Vertical Club tarjoaa ilmajoogatuntien lisäksi myös muita tunteja, joissa käytetään kangaslenkkiä eli hammockia. Seuraavat tunnit eivät sisällä lainkaan joogaharjoitusta:

Silks and Hammock IntroEnsi kertaa kangasakrobatiaa kokeileville sekä alkeistason oppilaille soveltuva tunti. Tunnilla harjoitellaan alkeistason liikkeitä sekä kangaslenkillä (hammock) että silkeillä (vertikaalikankaat). Liike-esimerkkejä: Istuminen, kiipeäminen, Inversio, sammakon alkeet, “sivujeesus”, kippura.

Tunnilla harjoitellaan varovaisesti pää ylösalaisin kääntymistä muiden liikkeiden ohessa. Muistathan, että ensimmäisellä kokeilukerralla kaikkea ei välttämättä tarvitse heti uskaltaa tehdä!

Tämä Intro-tason tunti sopii mainiosti lajityypillisen voiman kehittämiseen. Kysythän opettajaltasi kun haluat siirtyä seuraavan tason kangasakrobatiatunneille (Hammock Tricks Alkeet/Silkit Alkeet).

Pukeude tunnille pitkiin housuihin ja kainalot peittävään paitaan. Ei koruja! Puhdista ennen tuntia jalkapohjat huolellisesti erityisesti kesäaikaan. Juomapullo kannattaa ottaa myös mukaan. Tunnin kesto 60 min.

Hammock Tricks 1Tällä alkeistason kangastempputunnilla pääset harjoittelemaan erilaisia temppuliikkeitä kangaslenkin eli hammockin kanssa! Tämä hammock-tempputunti sisältää helppoja inversioita (liikkeitä, joissa käännytään pää ylösalaisin). Mikäli sinulla ei ole aikaisempaa kokemusta kangasakrobatiasta, suosittelemme Silkit&Hammock Intro-tuntia ennen tätä tuntia. Tunti sisältää huolellisen alkulämmittelyn. Vaatteet: pitkälahkeiset housut ja t-paita, joka peittää kainalot. Ei koruja!  Tunti sisältää huolellisen alkulämmittelyn. Kesto 60 min. Kun haluat siirtyä seuraavalle tasolle, niin muistathan kysyä asiasta opettajaltasi etukäteen.
Hammock Tricks 2: Keskitason kangastempputunti hammockilla eli kangaslenkillä. Tämä hammock-tempputunti sisältää aina inversioita (liikkeitä, joissa käännytään pää ylösalaisin) sekä ylävartalon voimaa vaativia nostoja. Kankaan käyttö osana treenia on sinulle jo tuttua Hammock Tricks Alkeet -tunnelta. Tunti sisältää huolellisen alkulämmittelyn. Kesto 75 min. Vaatteet: pitkälahkeiset housut ja t-paita, joka peittää kainalot. Ei koruja! 
Hammock Tricks 3: Jatkotason kangastempputunti hammockilla eli kangaslenkillä. Tämä hammock-tempputunti sisältää aina inversioita (liikkeitä, joissa käännytään pää ylösalaisin) sekä ylävartalon voimaa vaativia nostoja. Tämä on jatkotason tunti ja valmius kehonhallintaa vaativiin liikkeisiin tulee olla. Olethan käynyt Hammock Tricks 2 -tunneilla jo jonkin aikaa ennen tunnin varaamista. Kysythän opettajalta etukäteen ennen tälle tunnille siirtymistä. Tunti sisältää huolellisen alkulämmittelyn. Kesto 75 min. Vaatteet: pitkälahkeiset housut ja t-paita, joka peittää kainalot. Ei koruja! 
Hammock Flow: Hauska tanssillinen tunti hammockilla. Hammock Flow’ssa yhdistetään erilaisia helppoja temppuliikkeitä yhtenäiseksi koreografiaksi! Opit liikkeiden yhdistämistä yhtenäiseksi kokonaisuudeksi ja parannat kehonhallintaasi sekä liikkuvuuttasi. Kankaiden käyttö osana treeniä on sinulle jo tuttua Hammock Tricks 1 -tunneilta ja pystyt tekemään sujuvasti perusliikkeitä ja inversioita. Tunnin kesto 75 min. Vaatteet: pitkälahkeiset housut ja t-paita, joka peittää kainalot. Ei koruja!
Mixed Aerial Class: Mixed Aerial -tunnilla tehdään yhteiset alkulämmittelyt ohjaajan johdolla, minkä jälkeen treeniä voi jatkaa hammockilla, rengastrapetsilla tai silkeillä. Voit harjoitella itse valitsemiasi liikkeitä tai pyytää ohjaajalta tasollesi sopivia temppuja työstettäväksi. Tunti soveltuu kaikentasoisille treenaajille, ei kuitenkaan ensi kertaa uutta lajia kokeileville. Tunnin kesto 60 min.

Muista myös hammockia hyödyntävä venyttelytuntimme Aerial Stretching!

Aerial  Stretching: Tehokas mutta turvallinen syvävenyttelytunti kangaslenkkiä (hammock) apuna käyttäen. “Ilmavenyttely” soveltuu kaikille, jotka haluavat lisätä koko kehon liikkuvuutta. Erinomainen tunti kehonhuoltoon! Ei temppuja – vain kehonhuoltoa! Aerial Stretching-tunnin aikana venytellään kaikki suuret lihasryhmät läpi erilaisin staattisin ja dynaamisin venytysliikkein. Apuna voidaan käyttää myös joogablokkeja, tunnin teemasta riippuen. Tunnin kesto 60 min. Vaatteet: pitkälahkeiset housut ja t-paita, joka peittää kainalot.