Suvi HoopRengastrapetsi, engl. aerial hoop/lyra, on suuri renkaanmuotoinen trapetsi, jonka avulla voidaan tehdä koko kehoa vahvistavaa treeniä. Rengastrapetsitunnit ovatkin hauska tapa kehittää kuntoa ja vahvistaa lihaksia monipuolisesti. Laji vahvistaa erityisesti keskivartalon lihaksia sekä antaa haastetta käsien lihaksille. Tarjoamme eri tuntitasoja, joten voit aloittaa harrastamisen koska vain ilman aikaisempaa akrobatiakokemusta. Rengastunneilla opit uutta ja koet onnistumisen elämyksiä. Tule rohkeasti kokeilemaan!

Varusteet: Rengastrapetsitunneilla tarvitset pitkähihaisen paidan ja polvitaipeen yli ulottuvat housut. Ei roikkuvia koruja. Mukaan on myös hyvä varata juomapullo ja hikipyyhe. Joskus tunnilla voi tarvita sukkia.

Aerial Hoop Intro Suosittelemme tätä tuntia kaikille rengastrapetsia ensi kertaa kokeileville! Ei edellytä aikaisempaa kokemusta rengastrapetsista tai akrobatiasta. Tunnilla käydään läpi turvallisen harjoittelun tekniikkaa ja tutustutaan renkaan käyttöön osana treeniä sekä harjoitellaan helppoja perusliikkeitä. Ei pää ylösalaspäin kääntymisiä (inversioliikkeitä). Intro-tunnin jälkeen voi siirtyä Aerial Hoop 1-tunnille. Tunnin kesto 60 min.

Aerial Hoop 1: Tunti sopii hyvin aloittelijoille ja vasta-alkajille. Tunnilla käydään läpi rengastrapetsin helppoja perusliikkeitä ja -asentoja. Sisältää helppoja inversioliikkeitä. Tunnin kesto 60min.

Aerial Hoop 1/2: Taso Aerial Hoop 1 ja 2 tuntien välistä. Soveltuu jo hetken tason 1 -tunneilla käyneille oppilaille, jotka kaipaavat hieman lisähaastetta treeniinsä. Tunnilla kerrataan ja yhdistellään helppoja perusliikkeitä ja -asentoja. Tunti sisältää myös useampia helppoja inversioliikkeitä. Tunnin kesto 60 min.

Aerial Hoop 2: Keskitason rengastrapetsitunti. Mikäli olet harrastanut useamman vuoden rengastrapetsia, akrobatiaa tai muita kehonhallintaa vaativia lajeja, suosittelemme sinulle tätä tuntia. Tunnilla harjoitellaan inversioliikkeitä sekä muita liikkeitä, joissa vaaditaan hyvää kehonhallintaa, voimaa sekä venyvyyttä. Myös eri liikkeiden yhdistelmät tulevat mukaan osaksi harjoitusta. Tunnin kesto 60 tai 75 min.

Aerial Hoop 3: Jatkotason rengastrapetsitunti. Rengastrapetsitreenit ovat sinulla jo hyvässä vauhdissa, voimaa ja venyvyyttä löytyy. Inversioita vaativat temput sujuvat sinulta jo sulavasti. Tunnilla tehdään haastavampia variaatioita, sarjoja ja temppuja renkaalla. Kysy opettajalta kun haluat siirtyä tälle tasolle! Tunnin kesto 60 min.

Aerial Hoop Flow: Avoimen tason tanssillinen rengastrapetsitunti. Tunti soveltuu kaikille keski- ja jatkotasolla treenaaville sekä lisäksi oppilaille, jotka ovat jo käyneet jonkin aikaa Aerial Hoop 1 -tunneilla. Tunnin aikana harjoitellaan erilaisia temppuja rengastrapetsilla ja muodostetaan erillisistä liikkeistä toiminnallisia sarjoja, jotka muodostavat pienen koreografian. Koreografiaa voidaan jatkaa useammalla tunnilla, joten säännöllinen osallistuminen on suositeltavaa. Tunti sisältää inversioliikkeitä. Tunnin kesto 75 min.

Mixed Aerial Class: Mixed Aerial -tunnilla tehdään yhteiset alkulämmittelyt ohjaajan johdolla, minkä jälkeen treeniä voi jatkaa hammockilla, rengastrapetsilla tai silkeillä. Voit harjoitella itse valitsemiasi liikkeitä tai pyytää ohjaajalta tasollesi sopivia temppuja työstettäväksi. Tunti soveltuu kaikentasoisille treenaajille, ei kuitenkaan ensi kertaa uutta lajia kokeileville. Tunnin kesto 60 min.

 

Vilja_hoop_full